reklama

Učiteľka, ktorá pracuje s rómami

Nie je to tak dávno, čo učitelia mali štrajk, aby bojovali za svoje platy. Keďže nie som učiteľ, ale patrične s nimi súhlasím a prajem im, aby bojovali za svoje práva, pretože od nežnej revolúcie sa toho udialo veľa v školských reformách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Ale čo sa týka učiteľov, nesúhlasím s ich osobnými názormi. Vo svojom osobnom živote poznám veľa učiteľov a keďže som róm a oni sú nerómovia. Veľmi často sa rozprávame aj o rómskej problematike a priznám sa, že sa ma dotknú ich názory na rómských žiakov. Človek by ani nepovedal, koľko nanávisti a zloby je v nich. A niekedy mi je ľúto toho, že tie deti ani za to nemôžu, pretože na vine sú ich rodičia, ktorí si ani nezaslúžia ani rodinné prídavky. Za čo by mali dostávať rodinné prídavky???

Za ich ochotu " núťiť " deti chodievať do školy?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Alebo za to, že ich deti nemajú v čom chodiť do školy? Tak potom kde je chyba? Vo vláde?

Priznám sa nechce sa mi ani nad tou témou rozmýšľať, pretože by som to asi nezvládol.

Ako iste všetci viete, kedýsi dávno bol učiteľ autorita. Ale dnes? Je úplne nič. Ale minule ma prekvapila jedna učiteľka, ktorá pracuje v špeciálnej škole pre rómske deti. Jej reakcia na šoféra bola: " Fúúúj tu je ale smrad, samá cigánština"

Ja som sedel na treťom sedadle od dverí na pravej strane od šoféra. V tom autobuse sedeli aj deti, ktoré ONA učí. Veľmi ma to sklamalo :(

Šofér jej na to pohotovo odpovedá: " A čo akože teraz mám urobiť ? Vyhodiť ich takto domov? Však oni za to nemôžu. "

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ona akoby odľuvla : " A ty sa odkedy zastávaš cigánov? "

Mne to už nedalo tak som jej povedal toto: " Ak ste učiteľka, ktorá pracuje s rómami, prečo tak o nich hovoríte? To sa akože nehambíte? Ja na Vašom mieste by som odovzdal diplom, ak ste taká rasistka.

A nakoniec som ju upozornil, že mám veľa kontaktov a poznám jej šéfku. Skrátka niečo v tom zmysle.

A celú cestu ani neprehovorila.

Taká nemilá udalosť ale s týmto sa stretávam každý deň. Už ani sám neviem či je niekedy dobré sa narodiť ako róm alebo ako neróm.

Robert Géza

Robert Géza

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladý človek, ktorý vníma krásu okolitého sveta. Som snívač. Snívam o krajine, kde si budeme všetci rovní. Bez ohľadu na farbu, vek, postavenie.... Zoznam autorových rubrík:  Sociálna PrácaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu